19 Temmuz 2013 Cuma

Dünya'nın En Pahalı Ucubesi


  Sözde Turistik Tesis Özde Lüks Daire! (sağ taraftaki dereyi tanıdınız mı?)

Bu nasıl turizm ve kültür alanı? Ataköy sahilinde inşaatı devam eden otelin "odaları" lüks daire olarak satılmakta. İşin komik yanı broşürde Ataköy sahili "Şehrin en büyüleyici ve değerli arazilerinden biri" olarak tarif edilmiş. Bu yapının otel olarak yapılmadığı "Evinizde otel konforunu yaşayın" solganıyla itiraf ediliyor. Üç farklı daire... yani "otel odası" gösterilmiş, ballandıra ballandıra "şöyle hizmet ederiz", "böyle destek veririz" diye anlatılmış. Anlaşılan "turizm" biz görmeyeli pek değişmiş:





Fiyatları mı? İki daire fiyatına bütün bir blok satın alınır; bir daire... yani "otel odası" milyonlarca Avro...Sn. Deniz beye sağladığı bilgiler için teşekkür ederiz. Komşumuz Sedat beyden bir şiir:

Ayran İçmeye Çağırıyorum

Bitki örtüsü yok olmadan,
Kuşların yuvası bozulmadan,
Son doğal sahil,
Ranta kurban olmadan;
Avaz avaz bağırıyorum,
Istanbula sahiplenenleri,
Ataköy sahillerine,
Ayran içmeye çağırıyorum.

Kızılderili nin beyaz adama;
"Son nehir kuruduğunda,
Son balık tutulduğunda,
Paranın hiç birşey etmeyeceği"
Öğüdünü;
Avaz avaz bağırıyorum,
Istanbula sahiplenenleri,
Ataköy sahillerine,
Ayran içmeye çağırıyorum.

Dede ile torunun el ele dolaştığı, 
Deniz ve yeşilin buluştuğu,
Kuşların neşeyle uçuştuğu,
İnsana mutluluk veren,
Ataköy sahiline kıymayın diye;
Avaz avaz bağırıyorum,
Istanbula sahiplenenleri,
Ataköy sahillerine,
Ayran içmeye çağırıyorum.

Sedat Timur
15.Temmuz.2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder